У Полтаві три роки не можуть покарати винного у ДТП, в якому загинула 9-річна дитина та постраждала мати

Після ДТП, внаслідок якого загинула неповнолітня, рік і 6 місяців тільки тривало слідство, після чого слідчий отримав не дисциплінарну відповідальність а звання підполковника

До «Полтавщини» звернувся полтавець Сергій Бондаренко, щоб вкотре звернути увагу на трагічну історію, яка сталася у Полтаві, на перехресті вул. Фрунзе та Сінної, 13 липня 2014 року. Надамо слово самому полтавцеві.

Сергій Бондаренко Сергій Бондаренко

В той день, моя сестра Наталія Бондаренко та її 9-річна донька Софія Бондаренко, переходили перехрестя у нічний час. Щоправда, переходили поза пішохідним переходом, з боку «Електроніки» — в бік лікарні. Машин не було, аж раптом з’явився автомобіль таксі «Daewoo Lanos», (служба «1506»), яким, як дізнався пізніше, керував громадянин Головадський Я. М. Він перевозив 4 пасажирів.

Головадський збив мою сестру на племінницю та протягнув їх 15 метрів. Софія від отриманих травм померла у лікарні після години від моменту ДТП. Сестра отримала тяжкі травми і наразі є інвалідом І групи.

З тих пір пішли для нашої сім’ї поневіряння. 13 липня було відкрито кримінальне провадження за ч.2 ст. 286 КК України, порушення ПДР. Слідство проводив старший слідчий відділу розслідувань ДТП ГУНП України в Полтавській області, майор міліції Куліш В. В. Слідство велось повільно, об’єктивні обставини ДТП Куліш не встановлював. Для прикладу, тільки 3 лютого 2015 року слідчий дав доручення встановити свідків ДТП. При цьому із чотирьох пасажирів таксі було допитано тільки двоє. Натомість слідчий призначав багато різноманітних експертиз, досить тривалих по часу. Потерпіла заявила 10 клопотань, але вони відхилялись, писала скарги в слідче управління — знову без позитивних рухів. Писали навіть на Київ, але звідтіля все спускали назад в Полтаву, а керівник ГУНП Бех у своїй відповіді писав, що порушень не вбачає.

Але протягом слідства Куліш не зміг розібратись, а чий це автомобіль взагалі, і на яких законних підставах він працював на службу таксі. Наприклад, власником авто є Тетяна Приходько, мешканка Пирятину, страховка виписана на Бурду Олександра Олександровича, але без права роботи в таксі, договір зі службою таксі оформлений на ФОП Ковальчук А. П. При цьому у водія немає ліценції на перевезення пасажирів, він мав тільки техпаспорт. І з огляду на це слідчий слухав тільки водія, який, звичайно, хотів уникнути відповідальності за ДТП.

Нарешті, 29 січня 2016 року, прокуратура визнала, що цілком неважке слідство проводиться неефективно, тому є підстави для відсторонення Куліша від слідства. Були претензії й до начальника відділу розслідувань ДТП Сулими С. В.

Вже інший слідчий 11 серпня 2016 року повідомив водію Головадському про підозру у вчиненні злочину, а матеріали слідства передані до Октябрського райсуду Полтави. Але відбулося вже 7 чи 8 засідань: то той не прийде, то інший. 6 липня піду на чергове засідання.

Наша сім’я й досі не оговталася від тієї жахливої трагедії, але винного й досі так і не має, бо це визначає тільки суд. Натомість майор Куліш став вже підполковником, до жодної дисциплінарної відповідальності його так і не притягнули. Значить, керівництво поліції вважає, що це цінний співробітник, а слідство він провів професійно, хоча я на це дивлюсь як на бездіяльність. Хочу нарешті знайти справедливість, з нами працюють адвокати, але поки позитивних результатів немає.

Нагадаємо, що 12 лютого 2016 року у Полтаві водій автомобіля «Toyota» збив двох пішоходів, один із яких загинув. Автомобіль належав відомому лікарю Миколі Кислому, який заперечив, що був за кермом авто. Після 4 місяців з дня ДТП поліція тільки почала шукати свідків. Така «оперативність» дещо перекликається із історією, яку розповів і Сергій Бондаренко.

Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»