Ремонт доріг на Полтавщині розпочнеться з квітня

Позначення першочергових об’єктів на карті району Позначення першочергових об’єктів на карті району

У Полтаській ОДА пройшов тиждень нарад з районами області. Мета — формуваня планів робіт з будівництва, реконструкцій, ремонту та утримання доріг загального користування, а також доріг та вулиць комунальної власності в населених пунктах на цей рік.

У заходах взяли участь перший заступник голови Полтавської ОДА Андрій Пісоцький, начальник Управління інфраструктури та туризму ОДА Олександр Колесников, голови РДА, райрад, ОТГ, сільрад, депутати облради. До обговорення також залучили експертів зі Служби автомобільних доріг у Полтавській області — Володимира Трояновського та Анатолія Мягкохліба.

З 15 березня тиждень поспіль керівництво області щогодинно зустрічалося з представниками кожного району, розглядаючи всі об’єкти й визначаючи першочергові завдання. Вже на початку квітня в усіх районах розпочнуться ремонтні роботи.

Начальник САД Володимир Трояновський та Андрій Пісоцький Начальник САД Володимир Трояновський та Андрій Пісоцький

— Здебільшого проблема стану доріг на сьогодні — це відсутність капітальних і поточних ремонтів десятками попередніх років, — говорить Андрій Пісоцький. — Плюс перевезення надважких вантажів, зокрема «весняними» дорогами.

Кожен район має низку об’єктів, які потребують негайного ремонту. Також згадували стан дорожнього покриття мостів та зношеність самих конструкцій, укріплення спусків тощо. Неодноразово учасники зустрічей висловлювали думку, що слід поступово «відходити» від ямкових ремонтів, намагаючись робити поточні з заміною основи, а по можливості й капітальні.

— У зв’язку з недофінансуванням дорожнього господарства протягом багатьох років майже не лишилося кваліфікованих дорожників — вважає заступник начальника Служби автомобільних доріг Анатолій Мягкохліб. — «Південьзахідшляхбуд», «Укртрансбуд», «КШБУ-27» значно зменшили обсяги робіт, дехто фактично припинив діяльність. Так втрачається кваліфікація: одна справа робити дороги в селах, інша — вийти на міжнародну трасу.

Оскільки найбільше до руйнації доріг призводить перевантаження великотонажного транспорту, керівництво області наполягає, щоб велися перемовини й до співфінансування залучалися ті підприємства, чиї фури найбільше розбивають покриття місцевих дорогіг.

Олександр Колесников та голова Сорочинської ОТГ Павло Полєков Олександр Колесников та голова Сорочинської ОТГ Павло Полєков

Зустріч з представниками Шишацького району Зустріч з представниками Шишацького району

Підхід до робіт у кожного свій: один район планує охопити якомога більше об’єктів, тому робитиме здебільшого ямкові ремонти, інший капітально відремонтує одну-дві вулиці.

Керівництво області наголосило, що, розподіляючи кошти, звертає увагу на готовність місцевої влади до співфінансування. Тож, якщо міський чи сільський голова, маючи кошти в бюджеті, не бере участь у співфінансуванні, його не заохочуватимуть обласними коштами. Адже децентралізація — це не лише права, але й обов’язки і відповідальність.

Андрій Пісоцький говорить, що попередньо необхідно узгоджувати всі об’єкти з депутатами облради, обраними громадами районів:

— Саме вони найбільше спілкуються з громадою і знають всі нагальні питання. Мені б хотілося, щоб на відновлення доріг область цього року використала не менше 100 млн грн.

Депутат облради Марина Рябокінь Депутат облради Марина Рябокінь

Райони наполягають заборонити перевантаження транспорту. Для цього необхідно віднайти механізми, які дозволять контролювати вагу вантажів на виїзді з заводів. Інакше, на думку фахівців, випадки блокування доріг та громадського самосуду траплятимуться дедалі частіше. Громада вже агресивно налаштована, коли їде перегружена фура й псує дорогу, зроблену за народні кошти.

— Кладучи дороги 20-30 років тому, ніхто не знав, що сьогодні по них їздитимуть вагони. — зауважив Андрій Пісоцький. — Також не можна одним ривком відновити все і скрізь, де давно сплили терміни міжремонтних робіт.

На думку фахівців, питання перегрузу вантажівок, в першу чергу, залежить від тарифів. Адже перевезення тонни вантажу в Полтавській області коштує 1,80 грн, тоді як в інших областях — 3,20 грн. Тобто, щоб заробити ті самі кошти, місцевим перевізникам доводиться везти удвічі більше. Тож домовилися разом віднайти важелі, щоб врегулювати тарифи на перевезення.

Окремо піднімалася тема розміщення інформаційних вказівників, особливо поблизу культурних та історичних пам’яток. Зокрема наголосили, що слід приділити увагу туристичним вказівникам у Решетилівці, Березовій Рудці Пирятинського р-ну та Комендантівки Кобеляцького р-ну.

— Кожен район має докласти зусиль, оскільки туристична привабливість Полтавщини має потужний невичерпаний потенціал, — зазначив Андрій Пісоцький.

За підсумками проведених зустрічей керівництво області відзначило Шишацький район, який запланував задіяти бюджети обласний, ОТГ, райрад, місцевих с/г підприємств (Воскобійники, Астарта), компанії ДТЕК та депутатські кошти. У першу чергу в районі відремонтують автобусні маршрути до шкіл та лікарень. Цей район визнали найкращим прикладом співпраці й співфінансування по відновленню шляхового сполучення.

Прес-служба Полтавської ОДА