Проїзд у пасажирському транспорті Кременчука з 11 травня коштуватиме 5 гривень

Перевізники вважають, що і такий тариф не врятує, а лише призупинить процес економічної руйнації бізнесу

Виконавчий комітет Кременчуцької міськради вирішив змінити тариф на пасажирські перевезення. З 11 травня цього року він становитиме 5 грн за квиток. Тариф був погоджений з обласним відділенням АМКУ.

Журналісти «Громадського ТБ. Кременчук» поспілкувалися на цю тему із керівником ПП «Союзавтоекспрес» Костянтином Мирошниченком, який навів деякі цифри. За його словами, половина одного стандартного маршруту у місті становить 12,5 км. На дизпаливо для такої відстані потрібно витратити 176 грн із врахуванням ціни за проїзд в 3 грн. При цьому, якщо врахувати, що в салоні «Богдана» їде 50 пасажирів (і сидячі, і стоячі), то водій збирає 150 грн. Тож ця сума не «перекриває» навіть затрат на паливо, не враховуючи витрат на зарплату, податки та амортизацію.

#Тиждень. Маршрутка за 5 грн., бюджетний ступор, екомодуль на Донбасі. 28.04.2017 #Тиждень. Маршрутка за 5 грн., бюджетний ступор, екомодуль на Донбасі. 28.04.2017

При цьому Костянтин Мирошниченко говорить, що наразі бізнес міських пасажирських перевезень є більше благодійним, хоча журналістів такий аргумент не переконав, адже, якщо бізнес збитковий, то його потрібно закривати.

На це перевізник відповів, що за рік він втратив половину своїх працівників, які поїхали на заробітки до Польщі, основна кількість його транспортних засобів зношена, а новий автобус у Європі коштує від 30 тис євро. На його переконання тариф навіть в 5 грн не врятує бізнес, а лише призупинить його руйнацію.

Проїзд вартістю 4 грн за квиток діє у Кременчуці із березня 2015 року. У Полтаві нинішній тариф в 4 грн — з травня 2015 року.

У Лубнах діє тариф — 4,5 грн, у Миргороді — 4 грн.

У квітні в Полтаві стартувала акція «3 гривні без корупції». Окремі перевізники, учасники акції, встановили тариф в 3 грн за поїздку, аргументуючи це тим, що до тарифу «4 грн» входить корупційна складова.

Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»