Полтавські перевізники за тиждень виставили на продаж 10 великих автобусів

На порталі AUTO.RIA за останні два тижні з’явилось більше 10 полтавських оголошень про продаж пасажирських автобусів

За інсайдерською інформацією «Полтавщини», є ймовірність того, що в Полтаву може зайти новий перевізник з іншого міста, якому віддадуть найприбутковіші маршрути. Тому ми вирішили переглянути оголошення на порталі AUTO.RIA, щоб дізнатися, які перевізники продають свій транспорт та запитати в них, з чим пов’язаний продаж.

Виявилось, що полтавські перевізники, лише у березні виставили на продаж 13 автобусів (з них 10 багатомістких). Продають як «маленькі перевізники», так і «володар кільця» Юрій Лупаєнко.

Автобус Приналежність парку (за даними порталу fotobus.msk.ru) Контактна особа (вказана в оголошенні) Дата оголошення
Рута 25 «Люкс-Полтава-2009» Юрій Лупаєнко 14 березня
Scania CN 94 Юрій Лупаєнко 14 березня
MAN NL 220 Юрій Лупаєнко 16 березня
Volvo B B10 «Євробус-Полтава» Сергій та Михайло Шалак 12 березня
Volvo B B7 Сергій та Михайло Шалак 12 березня
Volvo B B10 Сергій та Михайло Шалак 12 березня
MAN NL 202 «Віраж-В» (списаний у 2015 році) В’ячеслав Солоп 11 березня
Mercedes-Benz O 405 «Віраж-В» В’ячеслав Солоп 11 березня
MAN NL  202 «Віраж-В» 13 березня
MAN A20 * 11 березня
MAN NL 202 Володимир Антонов 22 березня
Рута 25 Віталій 27 березня
Рута 22 Сергій 26 березня

* — Немає інформації про парк та продавця, але маршрут, на якому використовувався автобус, належить КП «Полтаваелектротранс».

Одразу зауважимо, що один з автобусів, виставлений Юрієм Лупаєнко на продаж, горів 24 березня, проте на продаж він був виставлений за тиждень до пожежі.

Крім Юрія Лупаєнка продає транспорт Сергій Шалак — власник ПП «Автомир», який пов’язаний з «Євробус-Полтава» (колишнім «володарем кілець»). Також в переліку продавців є Володимир Антонов — засновник «Автомир Логістик». Виставлені на продаж й автобуси, що фігурують в автопарку «Віраж-В».

У телефонній розмові більшість продавців пояснили продаж автобусів економічними чинниками, а деякі напророкували монополізацію ринку. Проте можливу появу нового перевізника з іншого міста коментувати не стали.

При цьому, засновник «Автомир Логістик» Володимир Антонов вважає такі статті «небогоугодними» й закликав робити добрі справи. Юрій Лупаєнко, у свою чергу, звинуватив нас в «необ’єктивності» щодо нього, тому відмовився коментувати. Думку начальника з питань транспортних перевезень Полтавської міськради Олександра Андросова почути не вдалось, адже його телефон не відповідає.

Таким чином, маємо наступну ситуацію: у місті продається 10 великих пасажирських автобусів та 3 маленьких. Заявлена причина продажу — економічна ситуація. На наш погляд, «економічними» причинами продажу автобусів можуть бути:

  1. Очікувана поява у Полтаві нового перевізника
  2. Розпродаж автобусів після програного конкурсу на отримання маршруту
  3. Низька рентабельність з вартістю проїзду у 4 грн

Якщо причина у новому перевізнику, то можливо він зайде зі своїм новим транспортом. Таким чином, ми можемо отримати монополію і здорожчання вартості проїзду.

Якщо це пов’язано з низькою рентабельністю, то можемо отримати місто, в якому буде занадто мало великих автобусів. Це суттєво ускладнить можливість пересування містом для матусь з дитячими колясками та людей на інвалідних візках.

Звичайний розпродаж після програного конкурсу не пояснює продаж автобусів Юрієм Лупаєнком, який має «солодкі» маршрути. Та й «Віраж-В» не втратив ринок порівняно з минулим роком, щоб несподівано почати продавати транспорт.

Хочеться, щоб міська влада внесла ясність у це питання. А поки нагадаємо, що за останні кілька днів, у місті двічі горіли «кільцеві» автобуси.

Максим САМОЙДЮК, «Полтавщина»