
Оптимізація шкільної системи: на Полтавщині буде 24 опорних школи
30 березня в обласному театрі ляльок відбулася нарада з приводу створення на Полтавщині опорних шкіл.
На зустрічі в рамках створення єдиного освітньо-культурно-спортивного простору йшлося про створення рівних умов навчання як для учнів міських, так і сільських шкіл. Частка останніх в області складає майже 75%, повідомляє прес-служба ОДА.
— Учень повинен приходити до школи з бажанням. Ми повинні створити такі умови, щоб дитина просиналася з прагненням йти на заняття і виходити з думкою, щоб завтра повернутися туди знову. І це разом ми зможемо зробити: вчителі – створити умови, а влада – дати ресурс для того, щоб педагоги реалізовували себе і діти отримали знання, – зазначив голова ОДА Валерій Головко.
Зокрема, результати ЗНО є оцінкою роботи шкіл та їх викладацького складу.
Чиновники планують зробити об’їзд по всій області та подивитися на втілення освітньої реформи.
Представник Міносвіти Сергій Дятленко поінформував, що 2/3 сільських шкіл на ЗНО показали низький та середній результати, а така ж кількість міських – достатній і високий. Тому закликав негайно оптимізувати систему навчання та якість освітніх послуг у маленьких населених пунктах.
— Потрібно проводити оптимізацію. Адже маленькі школи не мають доступу до повноцінної якісної освіти, — говорить Сергій Дятленко.
– У селі один вчитель читає 5-6, а рекорд, який я бачив – 9 предметів. Чи може він робити це якісно? Ні, бо до кожного заняття треба готуватися.
Обговорили на зустрічі освітяни й середній показник утримання одного учня в школі по області, який становить 20 тис. грн на рік.
Саме такий результат мають нині Омельницька, Пирятинська та Глобинська об’єднані територіальні громади, а також Кременчуцький, Карлівський, Хорольський, Шишацький та Чутівський райони.
Але чимало громад мають занадто високі показники. Якщо відняти від 30 тисяч 20 (середній показник), вже маємо 10 тис грн на одну дитину. Якщо це буде 100 дітей, то потрібно, відповідно, мільйон, а ці кошти можна використовувати на оснащення кабінетів, лабораторій, на придбання сучасного обладнання та автобусів.