Найближчим часом у Копилах не будуватимуть об’їзну дорогу

Представники Європейського банку реконструкції та розвитку відкликали кошти, призначені для будівництва об’їзної у Копилах. Таке рішення прийняли, ознайомившись зі звітом експертів. Найближчим часом дорога у межах населеного пункту не будуватиметься. 

Сьогодні у приміщенні Терешківської сільради пройшли громадські обговорення будівництва об’їздної дороги у Копилах. Це мало б допомогти розвантажити трасу Київ-Харків-Довжанський. Це хвилююче питання до місцевої громади. По-перше, будівництво вплине на довкілля. А по-друге, частину з них довелося б переселяти. Така процедура обов’язкова для людей, які житимуть у 50-метровій зоні від дороги. А ті, хто залишаться на відстані до 100 м, переселятимуться за бажанням.

— Дуже гарне місце, і важко буде його покинути, якщо виникне потреба. Дійсно існують проблеми екологічні. Ми живемо в Україні, тому міняти ті фільтри не будуть, їх встановлять один раз і вони стоятимуть дуже довго, — розповідає мешканець Копилів Олег Педченко. 

Консультант з соціальних питань компанії Project and planning management (PPM) Владислав Владическу та консультант «Укравтодору» з соціальних питань Олександр Захаров представили громадськості результати публічних консультацій. Крім того, вони провели дослідження впливу реалізації проекту на оточуюче середовище. Його результати виявилися негативними. Хоча є і плюси від будівництва, але, на думку експертів, не такі значні.

Олександр Захаров та Владислав Владическу Олександр Захаров та Владислав Владическу

Частина з представників місцевої громади Частина з представників місцевої громади

Позитив від будівництва об’їзної:

  • Створення робочих місць: будівельники, адміністратори;
  • Менше ДТП;
  • Скорочення тривалості поїздки. 

Негатив від будівництва об’їзної:

  • Негативний вплив на флору і фауну;
  • Значний вплив на заплаву річки Коломак;
  • Значний незворотний візуальний вплив на ландшафт;
  • Необхідність відселення мінімум семи домогосподарств.

— Усі інфраструктурні проекти впливають на оточуюче середовище і на людей. Питання у тому, наскільки великий вплив, чи можна його пом’якшити. З приводу Копилів, там він буде значним. Бо близько до річки, є Коломак і Ворскла. Також частина об’їзної йде через ліс. І треба буде спиляти дерева, зробити насип, залізобетонну побудову. Крім того, великий вплив на повітря, воду, землю, — розповів Владислав Владическу. 

Ознайомившись з оцінками експертів, у ЄБРР відкликали кошти на будівництво дороги. Про це вони також повідомили на зібранні. Тому найближчим часом об’їзної у Копилах не буде. Можливо, у майбутньому проект реалізовуватиметься бюджетним коштом. Але для цього потрібно врахувати усі побажання місцевої громади. 

На етапі проектування була і альтернатива: розширити існуючу дорогу. Але майже усі будинку по праву та ліву сторони від неї тоді б потрапляли у 100 метрову зону. Це великий соціальний вплив на населення. А за політикою банку він має бути якомога меншим. Про це розповів консультант Укравтодору з соціальних питань Олександр Захаров. 

Наталія Туркеніч Наталія Туркеніч

На зустрічі експерти запропонували місцевим мешканцям створити громадський орган з активістів. У майбутньому він контролюватиме вирішення питання з будівництвом дороги. А також взаємодіятиме з представниками місцевої влади для вирішення проблем, які виникатимуть. Тим більше, сільрада займає позицію людей. 

— Експерти провели дослідження і виявили недоліки, які треба враховувати. І світовий банк прийняв це до відома. Я позицію людей підтримую. Але враховувати треба і думку людей. Треба все комплексно робити, а не за їхній рахунок, — наголосила Терешківський сільський голова Наталія Туркеніч. 

Андрій БОРОВИК