Інженери попереджають, що міст через Ворсклу незабаром може дати крен

Паводки підмили опори мосту біля Південного вокзалу на 1.5 метри. Експерти із Києва проведуть експертизу і вирішать, що робити зі спорудою далі

На комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони довкілля депутати Полтавської міської ради обговорила проблему розчищення русла річки Ворскли та укріплення берегу. Між іншим інженери згадали й про стан мосту біля Південного вокзалу.

Начальник рятувально-водолазної служби Полтавської міської ради Євген Савчук повідомив, що весняні паводки вимили дно під опорами на яких стоїть міст. Ями такі великі, що водолази можуть пірнати під опору. Раніше навколо опор була підмостка із дерева, засипана піском. Останній раз її робили при Радянському союзі. Вона повністю згнила, а пісок вимивається. Щоб запобігти катастрофі було дано доручення управлінню ЖКГ: написали запит на Київ та попросити фахівців, які проведуть експертизу мосту. Після цього стане зрозуміло наскільки критична ситуація і як ремонтувати міст. Зараз водники поставили маячки, щоб слідкувати за амплітудою коливання мосту. Поки критичного відходу немає. Євген Савчук говорить, що поки з Києва приїдуть експерти, вони можуть зробити дерев’яну опалубку навколо опор і засипати її піском.

Засідання комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони довкілля Засідання комісії з питань регулювання земельних відносин та охорони довкілля

Головний інженер підприємства ТОВ «Фірма Надан» Олексій Горбатенко говорить, що якщо не вжити заходів, міст може покоситися чи дати тріщину. За словами інженера, є декілька способів ремонтувати опори. Наприклад, відрити шлюзи на Нижньомлинській дамбі, спустити воду під мостом і по «сухому» бетонувати опори.

Крім цього є й інша проблема. Заступник начальника відділу водних об’єктів у Полтавській області Олександр Чмир повідомив, що під цим мостом прокладено газопровід, електрокабель та інші комунікації, тому наа відстані 50 метрів від мосту не можна проводити жодних робіт. З цієї причини під мостом — багато мулу й очерету. Коли почали розробляти документацію на розчищення русла в районі мосту, то стало зрозуміло, що заглиблюватися і розчищати русло неможливо.

Олексій Горбатенко говорить, що можна придбати катер-амфібію, у якого є прилади якими можна чистити дно без земснаряда.

Підіб’ємо підсумки проблем на річці Ворскла. Потрібно: розчистити русло від села Крутий берег до залізничного мосту на Дублянщині, укріпити лівий берег Ворскли між центральним пляжем та «Плесо», відремонтувати міст біля Південного вокзалу та почистити русло під ним.

Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»