Інформація щодо подання страхувальниками до Полтавського відділення фонду соцстраха заяви-розрахунку та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам

З 01.10.2018 набрала чинності постанова правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12 «Про затвердження Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України», та відповідно до якої у страхувальника з’явилася додаткова можливість надсилати заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам із застосуванням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) до Полтавського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (далі відділення).

Для подання заяви-розрахунку та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам із застосуванням ЕЦП до Фонду соціального страхування України страхувальник повинен укласти договір про подання електронних документів до Фонду соціального страхування України (далі – Договір) з Полтавським міським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області.

Предметом цього Договору є визнання поданих страхувальником електронних документів Адресату відповідно до Порядку подання страхувальниками електронних документів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 27.04.2011 № 23 (далі – Порядок № 23).

Спосіб подання документа визначається страхувальником на добровільних засадах. Подання електронного документа відповідно до цього Порядку надає страхувальнику право не подавати відповідні документи на папері. Водночас залишається можливість подавати заяву-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам у паперовому вигляді особисто до відділення.

Дія Договору поширюється на такі електронні документи:

– звіт Ф4-ФСС з ТВП за формою згідно із Порядком формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затверджений постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.01.2011 № 4;

– заява-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за формами згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджені постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12.

Для приймання електронних документів від страхувальників Фонд соціального страхування України використовує існуючу Автоматизовану інформаційну систему приймання електронних документів, яка використовувалася для приймання звіту Ф4-ФСС з ТВП.

Клієнтське спеціалізоване програмне забезпечення для подання електронних документів до Фонду соціального страхування України страхувальник вибирає самостійно.

Спеціалізоване програмне забезпечення повинно забезпечувати:

  • – створення у визначеному уніфікованому форматі, завірення ЕЦП, передачу та контроль проходження електронних документів та квитанцій у системі електронного документообігу;
  • – здійснення автоматичного контролю за узгодженістю показників однієї та різних форм документів, які створюються страхувальником;
  • – автоматичне створення електронного конверта та включення до нього відомостей про документ та суб’єктів електронного документообігу, які дозволяють беззаперечно визначити достовірність наданого електронного документа без ознайомлення з його змістом;
  • – застосування суб’єктами електронного документообігу надійних засобів ЕЦП, що використовуються в системі електронного документообігу;
  • – шифрування електронного документа засобами, які мають позитивний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
  • – підтвердження ЕЦП, накладеного на електронний документ, електронний конверт та електронну квитанцію з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
  • – зберігання (архівування) переданих електронних документів та квитанцій та можливість їх поновлення з архіву у разі втрати;
  • – експорт електронних документів та квитанцій на зовнішні носії (диски, дискети, карти пам’яті тощо), а також відтворення на папері.

Описи структур та форматів даних інформаційних вихідних файлів по формах заяви-розрахунку, повідомлення про виплату коштів застрахованим особам та квитанцій розробники клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення для подання електронних документів можна отримати в департаменті інформаційних систем та електронних реєстрів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України (e-mail: [email protected], телефон: (044) 206-04-24).

Додатково повідомляємо, що у разі затвердження правлінням Фонду відповідних видатків на розробку прикладного програмного забезпечення у бюджеті Фонду на 2019 рік, виконавча дирекція Фонду запровадить у 2019 році електронні кабінети страхувальника та застрахованої особи.

 Полтавське міське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області