
Чи задоволені громадяни якістю надання адмінпослуг на Полтавщині: результати громадського моніторингу
Протягом декількох останніх місяців ГО «Громадське Об’єднання Полтава», разом з громадськими організаціями які входять до мережі “Творці Майбутнього”, у рамках програми “Просування молодіжного активізму в Центральній Україні” за сприяння Національного фонду на підтримку демократії (NED) та Регіонального фонду підтримки підприємництва по Полтавській області провели моніторинг електронних сервісів Центрів надання адміністративних послуг у містах Полтава, Кременчук та Миргород.
Метою дослідження стало встановлення реального стану впровадження Закону України «Про адміністративні послуги», а також удосконалення діяльності ЦНАП у відповідності до очікувань громадян в аспекті надання електронних сервісів.
В ході моніторингу наша експертна група за участі громадськості провела консультаційні зустрічі з керівництвом зазначених ЦНАП м. Полтава, м. Кременчук та м. Миргород, ознайомилася з їхньою роботою, дослідила функціонування веб-сайтів центрів, встановила рівень впровадження електронних сервісів, організувала онлайн та офлайн анкетування громадян.
За результатами дослідження встановлено, що усі ЦНАП працюють відповідно до вимог чинного законодавства, а рівень якості надання послуг населенню досить високий. Адміністратори ЦНАП забезпечують сканування документів заявників та їх передачу до суб’єктів надання адміністративних послуг в електронному вигляді, що дозволяє суттєво скоротити термін надання адміністративних послуг, організовано передачу документів до суб’єктів надання адміністративних послуг у паперовому та електронному вигляді, а в Кременчуці навіть запроваджено інформування заявників про результат розгляду заяви на отримання адміністративної послуги шляхом СМС.
Звісно були і деякі зауваження до роботи центрів, проте керівництво ЦНАП врахували наші рекомендації і оперативно розпочали роботу по усуненню недоліків.
В ході анкетування відвідувачів ЦНАП ми отримали наступні результати:
З опитуваних 51% респондента були віком від 18 до 25 років, 46% – від 36 до 65 років, 3% старше 65 років. 78% як фізична особа, 13% фізичні особи підприємці, 9% як юридичні особи. 52% шукали можливість отримувати адміністративні послуги он-лайн, 30% вже отримували інші державні послуги он-лайн (ДФС, системи публічних закупівель, тощо). 30% з них (10% від загалу) задоволені якістю наданих послуг, 10% (3% від загалу) не задоволені, інша частина не мала досвіду отримання державних послуг он-лайн. Якщо б була можливість отримувати адміністративні послуги он-лайн 85% опитуваних використовували таку можливість.
Відтак можна зробити висновки, що загалом робота он-лайн сервісу ЦНАП організована на досить високому рівні, проте як і будь який інший ресурс він потребує постійного вдосконалення.
В рамках подальшого розвитку сервісу надання адміністративних послуг наша експертна група рекомендувала:
для ЦНАП м. Полтава та м. Миргород бажано всі або більшість інформаційних карток розробити до однієї форми;
для ЦНАП м. Полтава та м. Миргород запровадити надсилання смс-повідомлень про результат послуги та інформування про поточний стан надання послуги на сайті;
для ЦНАП м. Полтава у кожній картці чітко прописати інформацію про ЦНАП і
обов’язково вказати адресу електронної пошти і веб-сайту;
для ЦНАП м. Миргород розробити окремий сайт ЦНАП або вдосконалити наявну сторінку на офіційному сайті, щоб при переході на сторінку залишалась лише інформація про ЦНАП;
розміщувати більше новин, які стосуються адміністративних послуг і ЦНАП;
розвивати можливість надання консультацій електронною поштою та запровадження на сайті ЦНАП рубрики “питання-відповіді” та обговорення різних питань, які пов’язанні з наданням послуг;
ініціювати громадське обговорення щодо створення єдиного програмного забезпечення для ЦНАП в рамках Полтавської області;
можливо комунальне підприємство, яке створило програмно — апаратний комплекс для забезпечення роботи ЦНАП м. Кременчук розгляне можливість створити консессію на рівні Полтавської області.
Будемо спостерігати за виконанням наших рекомендацій, та сподіваємось на подальший розвиток сервісу надання адміністративних послуг