«Штрафувати треба роботодавців»: суд відмовляється карати водіїв маршруток за порушення правил карантину

У Полтаві суддя Анатолій Савченко показав, що водії автобусів не відповідальні за порушення умов перевезень при карантині та відхилив 9 протоколів поліції

Упродовж двох тижнів Октябрський райсуд Полтави розглянув 9 «транспортних» протоколів про порушення карантинних обмежень у місті. Суддя Анатолій Савченко не затвердив жодного з них й усі водії уникнули штрафу. Основна причина кожної з відмов — ну думку судді, чинне законодавство передбачає відповідальність лише для власників фірм, на які працюють водії, а не самих працівників.

Перевезення у маршрутці двох «нелегалів»

Так, одне з порушень патрульні зафіксували 16 квітня. Вони зупинили «Руту» ПП «Норд-Ост», яка рухалася за маршрутом № 38 «Огнівка — Інститут зв’язку». У салоні було четверо людей, двоє з яких не мали спецдозволів на проїзд у громадському транспорті під час карантину.

Виявилося, що водій не має права перевіряти документи пасажирів, а кондуктора у транспорті не було. Окрім того, патрульні не вказали даних ні про тих пасажирів, яких водій не мав перевозити, ні про свідків події.

Та основне — таке порушення щодо перевезень кваліфікується ст. 44-3 КУпАП, яка передбачає у таких випадках відповідальність для посадових осіб. Оскільки водій — найманий працівник ПП «Норд-Ост» і не є суб`єктом господарювання-перевізником, то він і не суб`єкт адміністративного правопорушення. Тобто, патрульні мали складати протокол щодо керівника або власника підприємства-перевізника. Водій же уникнув покарання.

Нелегальні перевезення без дозволу від міста

Ще 4 протоколи патрульні склали 24 квітня. Хоча усі вони стосувалися нелегальних перевізників, їм записали саме порушення умов карантину.

О 8:30 ранку інспектори зупинили «Руту», що належить ФОПу, яка їхала за маршрутом № 51 «Південний вокзал— м-н Алмазний — м-н Половки — Південний вокзал». Підприємець не мав дозволу на перевезення взагалі, однак протокол склали на водія, який взагалі не знав про відсутність документів. Його не стали карати через брак доказів і ту саму причину «суб’єктності».

О 10:00 патрульні зупинили іншу «Руту», що також належить ФОПу, яка теж їхала за маршрутом № 51. Перевізник не мав дозволу на такі послуги і цей водій також про це не знав — сказав, що підприємець попросив його вийти попрацювати один день. Протокол на нього склали із порушенням, тому справу закрили.

Далі, о 10:50 патрульні поліцейські зупинили «Руту», що належить ТОВ «Євробус Полтава», яка рухалася маршрутом «Автовокзал — Інститут Зв`язку» (імовірно, № 46 «Інститут зв’язку — м-н Половки — м-н Алмазний — Інститут зв’язку»). Водій не зміг надати дозвільних документів на перевезення. Пояснив це тим, що складені вони в одному екземплярі і на той час були в іншому автобусі. Інспектори все одно склали протокол щодо порушення карантинних обмежень, але не вказали даних про свідків.

Об 11:05 патрульні зупинили автобус перевізника ПП «Еталонпассервіс». «Рута» їхала за маршрутом № 52 «Південний вокзал- м-н Половки — м-н Алмазний — Південний вокзал». Водій цього автобусу не мав при собі дозвільних документів на перевезення і пояснив, що вони знаходяться у керівника. На нього також склали протокол, але з порушеннями — без вказання свідків.

Зазначимо, що керівником та співвласником «Еталонпассервіс» є Галина Залізняк. Її маршрутки вже декілька років їздять містом без будь-яких дозволів. У відповідь міська влада та Укртрансбезпека лише розводять руками — через прогалини у законодавстві вони не можуть вплинути на ситуацію.

Перевезення працівників підприємств без погодження маршруту

Інші 4 протоколи патрульні поліцейські виписали водіям, які везли працівників окремих підприємств. Причина в тому, що Постанова Кабміну № 211 передбачає дозвіл на рух пасажирського транспорту підприємств «життєзабезпечувальних» галузей — але за умови погодження руху автобусів із органами Нацполіції.

16 квітня патрульні зупинили автобус ПАЗ, що належить ТОВ «Полтавська транспортна компанія». Водій перевозив шістьох працівників підприємства «СМС» без погодження маршруту руху з поліцією. На нього склали протокол, але оскільки чоловік був лише найманим працівником, його до відповідальності не притягнули.

17 квітня інспектори склали протокол на водія БАЗу, який віз сімох працівників мережі «Аврора» і нібито також не мав погодженого у поліції маршрутного листа. Та виявилося, що він був і діяв з 17 по 24 квітня, але під час зупинки не спрацювала система, у якій патрульні перевіряють документи. Чоловік приніс документ в суд і цей доказ став іще однією причиною закриття справи.

21 квітня патрульні зупинили автобус Isuzu з працівниками «Нової пошти». Водій не мав доказу про узгодження маршруту. Оскільки той і не мав його затверджувати, а лише працював на ФОПа, якого найняла «Нова пошта», то суд звільнив його від штрафу.

22 квітня патрульні склали адмінпротокол на водія ТОВ «Епіцентр К», який віз у «Богдані» 35 співробітників компанії. Затвердженого маршруту в автобуса не було, але і цього водія не стали штрафувати.

В усіх дев’яти випадках суддя Анатолій Савченко закрив справи за відсутністю події і складу адмінправопорушення. Він дав зрозуміти: якщо поліцейські хочуть покарати транспортників за порушення в умовах карантину, то мають шукати власників або керівників підприємств-перевізників і складати матеріали саме щодо них.

Усі 9 постанов можна було оскаржити до Полтавського апеляційного суду упродовж 10 днів. Управління патрульної поліції у Полтавській області робити цього не стало.

Зазначимо, що у Київському райсуді Полтави до порушень правил карантину водіями службових автобусів ставляться суворіше. Ми вже писали про аналогічні адмінпорушення, які закінчувалися постановами з усними зауваженнями та штрафами.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»