Аукціон з будівництва нового мосту у Кременчуці виграла турецька компанія із пропозицією в 11,3 млрд грн

Один з вантових мостів, який «Догуш» побудував у Туреччині Один з вантових мостів, який «Догуш» побудував у Туреччині | Фото: dogusinsaat.com.tr

Укравтодор провів аукціон на будівництво заміни Крюківському мосту у Кременчуці з двома розв’язками — замість 12,5 млрд грн турецькі компанії «Догуш» та «Онур» просять 11,3-11,9 млрд грн

20 січня Служба автодоріг у Полтавській області провела аукціон за право будувати новий міст через річку Дніпро у Кременчуці та дві розв’язки до нього. Участь у торгах взяли дві компанії — обидві турецькі. Під час аукціону вони знизили можливу вартість робіт з 12,5 млрд грн до 11,3-11-9 млрд грн. Про це «Полтавщині» стало відомо з порталу Prozorro.

Нагадаємо, тендер на будівництво 1-ї черги траси Н-08 Бориспіль — Дніпро — Запоріжжя (через Кременчук) — Маріуполь на ділянці обходу Кременчука з мостовим переходом через Дніпро був оголошений наприкінці жовтня. Очікувана вартість у 12,5 млрд грн, окрім самих робіт, передбачала також розробку проекту на міст і дві транспортні розв’язки.

Попередній ескіз нового мосту у Кременчуці

Місце розміщення нового мосту у Кременчуці

На торги заявилися тільки двоє учасників, обидва з яких — турецькі будівельники:

  • Doğuş İnşaat ve Ticaret Anonim Sirket (Догуш Іншаат ве Тіджарет Анонім Ширкеті);
  • Onur Taahhut Tasimacilik İnsaat Tİcaret ve Sanayİ Anonim Sirket (Онур Тааххут Ташимаджилик Іншаат Тіджарет ве Санаї Анонім Ширкеті);

Спочатку їхні пропозиції склали 12,2 та 12,4 млрд грн відповідно. Під час торгів вони знизили ціни до 11,3 та 11,9 млрд грн. У результаті найменшу ціну запропонувала компанія «Догуш». Далі система має визнати її переможцем, а потім замовник перевірятиме документи. Якщо Служба автодоріг не знайде порушень, із представництвом укладуть договір.

У такому разі, до кінця 2024 року «Догуш» повинен буде збудувати міст, який замінить Крюківський, що вже давно потребує ремонту. Він буде вантовий і матиме 4 смуги руху і стоятиме поруч зі старим. На правому березі Дніпра він виходитиме на трасу Н-08, а на лівому — на існуючу мережу вулиць Українська та Велика набережна. Обидва «виходи» матимуть транспортні розв’язки в різних рівнях. Загальна довжина споруд становитиме понад 3 км.

Чим відома компанія «Догуш»?

«Догуш» — один зі світових лідерів у секторі будівництва. Починаючи з 1951 року компанія реалізувала 250 інфраструктурних проектів загальною вартістю понад $28 млрд.

На сайті «Догуш» у переліку реалізованих проектів можна побачити зведення Дарницького мосту у Києві, терміналу D в аеропорту «Бориспіль», очисної станції у Запоріжжі, метрополітенів у Софії (Болгарія), Ер-Ріяді (Саудівська Аравія), Мумбаї (Індія), Стамбулі, залізниці Анкара — Сівас з віадуками у Туреччині тощо.

Зведення Дарницького мосту у Києві Зведення Дарницького мосту у Києві

Новий термінал аеропорту «Бориспіль»

Очисна станція у Запоріжжі Очисна станція у Запоріжжі

Метрополітен у Софії Метрополітен у Софії

Зведення залізниці Анкара — Сівас з віадуками

Якщо пропозиція «Doğuş İnşaat ve Ticaret A.S.» буде відхилена, шанс отримати 4-річний договір майже на 12 млрд перейде уже відомій українцям компанії «Онур». Її представництво останні кілька років будує у Полтавській області. Фірма уже звела перші 5 км об’їзної навколо Полтави, закінчила 10-річне будівництво 80 км дороги Лубни — Полтава, та збудувала новий міст через Ворсклу між Полтавою та Копилами.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»