Проект реконструкції аеропорту «Полтава» розроблятиме харківський Інститут авіаційної промисловості

Чиновники відмовилися зекономити 0,5-3,5 млн грн на проекті злітної смуги аеропорту «Полтава» й уклали договір з харківським Інститутом авіаційної промисловості, який виставив найвищу ціну

15 квітня Департамент будівництва, МіА та ЖКГ Полтавської ОДА підписав договір на розробку проекту реконструкції злітно-посадкової смуги аеропорту «Полтава» на стадії «Проект». Замовлення виконуватиме Державне підприємство «Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості» (ДП «ПівдендіпроНДІавіапром») — за 12,5 млн грн. Це найвища ціна, яку запропонували на тендері.

Тендер на виготовлення проектно-кошторисної документації з реконструкції аеродромного комплексу ПОКП «Аеропорт-Полтава» оголосили на початку лютого. Очікувану вартість визначили на рівні 12,5 млн грн. На конкурс заявилися шість учасників і завдяки конкуренції між ними імовірну вартість проектування вдалося знизити майже на 30%.

Учасник Первинна
пропозиція, грн
Остаточна
пропозиція, грн
Cem Balkan Mimarlik Muhendislik Musavirlik Insaat Ticaret Ltd.Sti (Туреччина) 10 000 000,00 9 000 000,00
ТОВ «Альтіс-констракшн» (Київ) 11 125 000,00 9 185 714,28
ТОВ «Проектдормісттехнологія» (Київ) 11 592 379,00 11 592 379,00
ТОВ «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія» (Київ) 12 000 000,00 12 000 000,00
ТОВ «Укравіапроект» (Дніпро) 12 335 469,24 12 000 000,00
ДП «ПівдендіпроНДІавіапром» (Харків) 12 480 291,54 12 480 291,54

За місяць після аукціону тендерний комітет відхилив усі пропозиції, окрім найдорожчої — ДП «ПівдендіпроНДІавіапром». Офіційними причинами стали проблеми з документами.

Турецька «Джем Балкан Мімарпик Мюхеніелік Мюшавірлік Іншаат Ве Тіджарет» переклала українською не всі документи, які подала на конкурс. «Альтіс-констракшн» не надав кілька потрібних документів. «Проектдормісттехнологія» не завірив належним чином кілька документів. А «Сінк Плюс Міжнародна інжинірингова і консалтингова компанія» не завантажила гарантійний лист.

Контракт не підписали й з «Укравіапроектом». Критеріями для вибору переможців були ціна і термін виконання. Компанія у своїх пропозиціях встановила довший термін виконання замовлення, ніж решта учасників.

У результаті договір уклали з харківським державним підприємством «ПівдендіпроНДІавіапром». У вигляді саме такої юридичної особи компанія існує з 1991 року, але її історія починається з 1940 років — коли був створений філіал І-го Державного проектного інституту Наркомату авіаційної промисловості СРСР (пізніше «ГіпроНДІАвіапром»). Серед останніх проектів інституту — вертодром в районі аеропорту Запоріжжя, аварійно-рятувальна станція в аеропорту у Туркменістані, авіаційні ангари, аеродромно-диспетчерська вишка та аеродромний локатор в аеропорту «Донецьк», реконструкція покриття в аеропорту «Маріуполь».

За умовами нового договору, розробку для полтавського аеропорту «ПівдендіпроНДІавіапром» повинне виконати до листопада цього року. Серед етапів робіт — обстеження технічного стану злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки та перону, геологічні та геодезичні вишукування, оцінка впливу на довкілля, сам проект та його експертиза.

Нагадаємо, загалом вартість проектування злітно-посадкової смуги аеропорту «Полтава» на усіх стадіях оцінюється у 25 млн грн. Розробка проекту є однією з умов отримання від держави 500 млн грн на саму реконструкцію. Цього року на початок ремонту можна не розраховувати, адже цих витрат не заклали у програму модернізації регіональних аеропортів. Попередньо, аеропорт «Полтава» стоїть у черзі на фінансування у 2022 році. У січні цього року була затверджена оновлена обласна програма підтримки аеропорту, яка передбачає 3-річне фінансування у розмірі 759 млн грн.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»