Полтавщина візьме кредит у півмільярда, щоб не розтягувати ремонт траси Лубни — Чорнухи на роки

35 км розбитої дороги з Чорнух до Лубен планують відремонтувати впродовж року — для цього візьмуть 515 млн грн кредиту, який виплачуватимуть із держбюджету упродовж 4-х років

Під час сьогоднішньої сесії Полтавської облради депутати дозволили взяти позику у півмільярда гривень, яка дозволить швидко відремонтувати розбиту дорогу між Чорнухами та Лубнами. 4-річний кредит під 12% виплачуватимуть шляхом субвенції із держбюджету.

Як пояснив під час засідання директор ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» Олексій Басан, дорога О1723375 Чорнухи — Лубни зараз в аварійному стані. Вона настільки розбита, що мешканці Лохвицького та Чорнухинського районів їздять до Лубен через Пирятин, долаючи зайві 85 км. Це створює додаткові проблеми, адже ці два райони після місцевих виборів остаточно стануть частиною укрупненого Лубенського району — із центром у Лубнах.

Капремонт усієї дороги, довжиною 35 км, «Агентство місцевих доріг» замовило ще у червні. Загальна вартість 7 відповідних договорів склала 616,3 млн грн. Третину шляху має відремонтувати одеське ТОВ «Ростдорстрой». Це перші 6 км автодороги, капремонт яких оцінили у 102 млн грн. За словами нардепки Анастасії Ляшенко, з них виконано роботи уже на 4 км — поблизу села Пізники.

Анастасія Ляшенко Анастасія Ляшенко

Тетяна Паутова, Олександр Біленький та Олег Синєгубов Тетяна Паутова, Олександр Біленький та Олег Синєгубов

Олексій Басан Олексій Басан

Решту дві третини має ремонтувати білоруське ОАО «ДСТ № 4 г. Брест». Оскільки усе річне фінансування потреб «Агентства місцевих доріг» складає 607 млн грн, з яких на дорогу Чорнухи — Лубни виділено 107 млн грн, капремонт усієї ділянки міг розтягнутися на роки.

Аби якнайшвидше відновити покриття, Полтавська облрада вирішила «здійснити місцеве внутрішнє запозичення» — взяти кредит у 515 млн грн. Ця сума має якраз покрити послуги білоруського підрядника.

Гроші надасть АТ «Державний експортно-імпортний банк України» («Укрексімбанк») — на 4 роки, під 12% річних. Це найменший відсоток з усіх, які запропонували банки для такого кредиту.

Рішення облради передбачає, що кредит повертатимуть за рахунок державного бюджету — шляхом субвенції місцевому бюджету. Відсотки за позикою виплачуватимуться кожного місяця.

Додамо, що усі 7 договорів на ремонт траси передбачають, що роботи виконають вже до кінця цього року. Однак, за інформацією прес-служби ДП «АМД», цього року планують зробити до 60% всієї протяжності, а завершити об’єкт — у першому півріччі наступного року. Але це лише за умови належного фінансування та відсутності форс-мажорів із боку підрядників.

О1723375 Чорнухи-Лубни, вартість договорів на капремонт
км 1+582 – км 5+890 ТОВ «Ростдорстрой» 80 270 000
км 6+700 – км 12+500 ТОВ «Ростдорстрой» 102 020 000
км 12+500 – км 17+736 ОАО «ДСТ № 4 г. Брест» 92 500 000
км 17+736 – км 22+500 ОАО «ДСТ № 4 г. Брест» 88 500 000
км 22+500 – км 27+300 ОАО «ДСТ № 4 г. Брест» 94 500 000
км 27+300 – км 32+174 ОАО «ДСТ № 4 г. Брест» 76 500 000
км 32+174 – км 37+114 ОАО «ДСТ № 4 г. Брест» 82 000 000
Всього 616 290 000

Також на 31-му кілометрі Чорнухи — Лубни ДП «АМД» запланувало ремонту мосту. Наразі тривають проектно-вишукувальні роботи вартістю півмільйона гривень.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»