МАЗи замість КрАЗів: Полтавщина планує витратити 64 мільйони на білоруську комунальну техніку

На Полтавщині проводять тендер на закупівлю 19 очищувальних спецмашин за 64,5 млн грн — імовірно, всі будуть на базі МАЗ

Департамент будівництва, МіА та ЖКГ Полтавської ОДА проводить тендер на постачання асенізаційних та каналопромивних машин та сміттєвозів. Усього планують придбати 19 одиниць спецтехніки за 64,5 млн грн. Автомобілі розподілять по чотирьох містах та шести районах області. Про це «Полтавщині» стало відомо з порталу ProZorro.

Відповідно до тендерної документації, кошти підуть на наступну техніку для таких установ і населених пунктів.

Отримувач Товар К-сть Орієнтовна
вартість, грн
1 Гребінка Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 5,0 м³) з відвалом 1 2 540 000
2 Зіньківський р-н, с. Опішня Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 9,0 м³) з відвалом 1 2 680 000
3 Карлівський р-н, с. Мартинівка Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 4,0 м³) з відвалом 1 2 100 000
4 Карлівський р-н, с. Федорівка Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 4,0 м³) з відвалом 1 2 100 000
5 Кобеляки Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 11,0 м³) з відвалом 1 3 170 000
6 Козельщинський р-н, смт Нова Галещина Сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 12,0 м³) з відвалом 1 2 858 000
7 Кременчук (Кременчуцьке КАТП-1628) Сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 12,0 м³) з відвалом 1 2 858 000
8 Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 6,0 м³) з відвалом 1 2 510 000
9 Сміттєвоз з мультиліфтом і маніпулятором для роботи з контейнерами 3,2 м³ 2 16 558 000
10 Кременчуцький р-н, с. Пришиб Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 18,0 м³) з відвалом 1 4 100 000
11 Оржицький р-н, с. Лазірки (КП «Лазірки-Добробут») Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 9,0 м³) з відвалом 1 2 680 000
12 Полтава («Полтава-
водоканал»)
Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 5,0 м³) з відвалом 1 2 540 000
13 Автомобіль каналопромивний (місткість цистерни не менше 8,0 м³) з відвалом 1 4 570 000
14 Полтава (ПОКВПТГ «Полтава-
теплоенерго»)
Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 4,0 м³) з відвалом 1 2 100 000
15 Полтава (Полтавське КАТП-1628) Вакуумна асенізаційна машина (ємність цистерни 4,0 м³) з відвалом 1 2 100 000
16 Сміттєвоз з боковим завантаженням (бункер 18,0 м³) з відвалом 1 3 650 000
17 Чутове (КП «Мегасервіс Чутове») Сміттєвоз з заднім завантаженням (бункер 9,0 м³) з відвалом 2 5 360 000
Разом 19 64 474 000

Оплата за автомобілі надходитиме шляхом співфінансування. Рівно половину суми оплачує область, решту — той населений пункт або та установа, для якої закуповується спецтехніка. За словами директора Департаменту будівництва Тимофія Голбана, якщо сума закупівлі зменшиться, обсяг видатків кожного з платників також зменшиться пропорційно.

Наразі триває етап подання пропозицій стосовно цієї закупівлі. Торги за право поставити техніку призначені на 21 жовтня. Втім, ще у серпні ПрАТ «АвтоКрАЗ», як потенційний учасник, висунув вимогу змінити технічні вимоги, а також розділити закупівлю на лоти. На думку компанії, тендер прописаний так, що обмежує конкуренцію і заважає їй взяти участь у конкурсі.

На це Департамент відповів, що «АвтоКрАЗ» намагається нав’язати власні умови і «проштовхнути» власну, гіршу за показниками, техніку. Чому ж закупівлю не розбили на окремі лоти, у Департаменті будівництва пояснити не змогли.

Оскільки замовник, не задовольнив вимогу, 9 вересня кременчуцьке підприємство поскаржилося на дискримінаційні умови тендера до Антимонопольного комітету.

Наприклад, ПрАТ «АвтоКрАЗ» зазначає, що область виставила антиконкурентні вимоги до типу кабін, оскільки прописала, що вони повинні бути безкапотні і мати не менше 3-х місць. На це Департамент відповів, що потребує таку кількість, бо ці машини передбачені для тих комунальних служб, які формують бригади з водія, вантажника та оператора, а безкапотність дозволить бути більш мобільними. До того ж, такими кабінами комплектуються автомобілі Renault, Iveco, МАЗ, Hyundai, Isuzu.

«АвтоКрАЗ» також висловився про потужність двигуна, зокрема, щодо зменшення витрат пального та зниження забруднення навколишнього середовища. На це замовник відповів, що екологічність забезпечить вимога, аби двигун відповідав стандарту Євро-5, а його потужність не впливає на витрати пального. До того ж, двигунами з такими параметрами автомобілі МАЗ (двигуни ММЗ-245.35Е5, ЯМЗ-53653, WP4.1NQ190E50), Iveco Eurocargo (двигун FPT F4AE3481A), Renault (двигун DXi5) тощо.

Припускаємо, що цього разу повториться ситуація зі схожою закупівлею минулого року. Тоді Полтавська ОДА переплатила за сміттєвози на базі МАЗу тільки для обласного центру не менше мільйона гривень. Установа ніяк не прокоментувала ситуацію, а Полтава пояснила таку різницю наявністю «італійських комплектуючих».

Варто додати, що, хоча тендерний комітет Департаменту перераховує 5 найменувань виробників, які можуть конкурувати на тендері, найімовірніше, все знову зведеться до білоруських МАЗів. Хоча б тому, що решта наведених вище марок з такими ж характеристиками, зазвичай, дорожчі або не укомплектовуються саме так, як того вимагає Департамент.

Чи змінить область вимоги до техніки, побачимо згодом. Наразі Колегія АМКУ має приступити до перевірки за скаргою «АвтоКрАЗ» і винести відповідне рішення.

Нагадаємо, напруга у відносинах між керівництвом області та «АвтоКрАЗом» виникла вже давно. Наприклад, ще у 2017 році юристи ТОВ «ТД АвтоКрАЗ» через суд змусили слідчих відкрити кримінальне провадження щодо розтрати мільйона гривень під час закупівлі одного сміттєвоза управлінням ЖКГ Полтавської ОДА. Втім, за два роки правоохоронці так і не спробували навіть почати розслідувати справу.

Дарина СИНИЦЬКА, «Полтавщина»